Jak znaleźć dobrą pracę

Jesień jest okresem, kiedy pojawia się więcej ofert pracy. W tym okresie wzrasta także liczba zainteresowanych pracą, zwłaszcza absolwentów, co znacząco różni się w porównaniu z okresem wakacyjnym. Jak znaleźć dobrą pracę? I co w ogóle zawiera się w pojęciu „dobra”?

Odpowiedź na to pytanie to kwestia bardzo indywidualna i zależy od osobistych priorytetów. Dla jednych to będzie wysokie wynagrodzenie, dla innych najważniejsze będzie miejsce pracy czy atrakcyjny pakiet socjalny. Zanim rozpoczniemy poszukiwania pracy, musimy określić własne potrzeby i wymagania względem pracodawcy. Następnym krokiem powinno być zrewidowanie swoich umiejętności, kwalifikacji oraz predyspozycji. Musimy umieć określić swoje słabe i mocne strony i wiedzieć, co możemy zaoferować potencjalnemu szefowi. Tak przygotowani możemy zacząć przeglądać ogłoszenia. Najpopularniejszym narzędziem wykorzystywanym podczas szukania zatrudnienia jest Internet. Globalna sieć obfituje w portale dedykowane pracy. Najlepiej jednak korzystać ze sprawdzonych serwisów, takich jak aplikuj.pl, gdzie zawsze znajdziemy aktualne oferty pracy w swojej miejscowości.

Sprawdzone metody poszukiwania pracy

Łatwość korzystania ze stron www sprawia, że zapominamy o znajomych czy przyjaciołach. A to tak zwany marketing szeptany jest jednym z najefektywniejszych sposobów szukania pracy. Jak wskazują statystyki, ponad 40% pracowników średnich i dużych firm otrzymuje angaż z polecenia znajomych. Dobrze jest wykorzystać wszelkie znajomości, także te zawarte w mediach społecznościowych, by informacja o poszukiwaniu pracy dotarła do jak najszerszego grona odbiorców. Warto utworzyć i zarejestrować swój profil w najpopularniejszych witrynach dotyczących zatrudnienia. Rekruterzy często takie wizytówki kandydatów przeglądają. Jeśli jest odpowiednio skonstruowana, może poskutkować zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną. Nie należy pomijać prasy lokalnej i rozgłośni radiowych.

Dokumenty aplikacyjne

CV oraz list motywacyjny decydują o naszej karierze zawodowej. Są naszą wizytówką. Dlatego nie należy lekceważyć ich roli i poświęcić odpowiednio dużo czasu, by poprawnie je przygotować. Curriculum Vitae powinno być czytelne i przejrzyste. Musi odpowiadać obecnym standardom i spełniać wymagania pracodawcy. Oprócz naszych danych musi zawierać informacje o wykształceniu i przebiegu dotychczasowego zatrudnienia. Warto uwzględnić w CV ukończone kursy, szkolenia czy prace związane z wolontariatem. Część kandydatów robi błąd skupiając się na zdobytych kwalifikacjach i pomijając tak zwane umiejętności miękkie. Należą do nich między innymi umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, kreatywność czy odporność na stres. Są one równie ważne co doświadczenie zawodowe. Dobrze jest wspomnieć w życiorysie o naszych zainteresowaniach czy pasjach. List motywacyjny jest uzupełnieniem CV i swoistą autoreklamą. Jego głównym zadaniem jest przekonanie pracodawcy, że jest się najodpowiedniejszym i najlepszym kandydatem na pracownika.

Dobrze skonstruowane dokumenty to połowa sukcesu. Druga połowa to wiedza, do kogo je wysłać. Dlatego tak ważna jest wiedza o bieżącej sytuacji na rynku pracy– więcej na ten temat przeczytasz w polecanym artykule.

Kreatywne sposoby autoprezentacji

Niektóre branże wymagają czegoś więcej niż CV, dotyczy to najczęściej specjalistów pracujących w branży IT, fotografii czy grafice. Jeżeli mamy prace lub projekty, które zrealizowaliśmy, to dobrze jest stworzyć własne portfolio. Dotyczy to na przykład tworzenia albumów z pracami, stron internetowych oraz innych multimedialnych prezentacji lub udostępnienia napisanych przez siebie programów. Czy łatwo zdobyć pracę jako programista? – o tym możesz dowiedzieć się z artykułu opublikowanego w serwisie „KrakowIT.pl”.

Jeśli jesteśmy dobrze przygotowani, cierpliwi i konsekwentni, zdobycie pracy, która spełni nasze oczekiwania i przyniesie satysfakcję, będzie tylko kwestią czasu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here