Szkoły policealne cieszą się rosnącą popularnością

0
Szkoły policealne cieszą się rosnącą popularnością

Cukiernik, projektant wnętrz, grafik, masażysta, kosmetyczka – to tylko niektóre zawody, które można zdobyć podczas nauki w szkole policealnej. Dzisiaj na korzystanie z nauki w takich szkołach decyduje się wiele osób dorosłych, które pragną zdobyć pewny fach.

Przedsiębiorco, czy narzekasz na brak specjalistów na rynku pracy? Istnieje korzystne rozwiązanie!

0
Przedsiębiorco, czy narzekasz na brak specjalistów na rynku pracy? Istnieje korzystne rozwiązanie

Kształcenie zawodowe opierające się na systemie dualnym przynosi korzyści uczniom, szkołom oraz firmom, które zdecydują się na udział w uczeniu młodych osób. Kluczowym elementem służącym rozwojowi przedsiębiorstwa jest właśnie zdobycie odpowiednio wykwalifikowanej kadry, bez potrzeby prowadzenia tradycyjnej rekrutacji. Dziś opowiadamy, jak przebiega ten proces.

Pracownik na wagę złota

W rozwijaniu nowoczesnego i skutecznego biznesu liczą się rozwiązania, które prowadzą do optymalizacji i automatyzacji. Przedsiębiorstwa prześcigają się np. w usprawnianiu procesów rekrutowania nowych pracowników. Zlecają je firmom zewnętrznym, poświęcają temu naprawdę dużo czasu, energii i sporą część budżetu. Jest to szczególnie ważne i trudne w firmach o wąskich specjalizacjach, które stosują nowoczesne technologie. „Rynek pracownika” oraz duża liczba absolwentów studiów, którzy nie posiadają wystarczającej praktyki zawodowej sprawia, że znalezienie, zatrudnienie pracownika i owocna współpraca z nim to często dla firmy ogromne wyzwanie.

Zatrudnianie bez rekrutacji

Studia dualne pozwalają na jednoczesne kształcenie teoretyczne oraz intensywną praktykę zawodową. Ponieważ firma bierze udział w tworzeniu programu zajęć oraz opiekuje się studentami, ma ogromny wpływ na to, czego i w jaki sposób nauczą się przyszli pracownicy. Młode osoby, które już w trakcie nauki trafiają w szeregi zawodowców, poznają realia pracy w konkretnej firmie, przyzwyczajają się do odpowiedzialności, uczą się obsługi maszyn i wypełniają powierzone obowiązki. Studiowanie w tym modelu pozwala na odpowiednie poznanie i przygotowanie zespołu nowych pracowników, którzy poważnie podchodzą do postawionego przed nimi zadania – zdobycia pierwszej pracy bezpośrednio po studiach. Osoba, która praktykowała w danej firmie posiada zdecydowanie bardziej wartościowe zaplecze wiedzy i specjalistycznego doświadczenia niż ktoś, kto szuka pracy bezpośrednio po nauce teoretycznej, zmienia branżę lub po raz pierwszy aplikuje na stanowisko specjalisty.

Kształcenie dualne buduje zespół

Kolejną zaletą studiów dualnych, jaką czerpie zaangażowane w nie przedsiębiorstwo, jest integracja, która odbywa się w zespole już podczas kształcenia. Instruktor praktycznej nauki zawodu jest częścią firmy, wdraża zespół, dba o sprawny przepływ wiedzy i doświadczenia oraz dobrą atmosferę w grupie. Dzięki temu procesowi osoby, które po zakończeniu studiów dualnych zasilają zespół pracowników znają się, skutecznie współpracują i płynnie uzupełniają stanowiska, które w tradycyjnym trybie, przedsiębiorca musiałby zapełniać wybranymi osobami rekrutowanymi z rynku pracy. Oprócz czasu i energii zaoszczędzonej w procesie rekrutacji, należy wziąć pod uwagę również etap konstruowania skutecznego zespołu. W kształceniu dualnym ten proces zaczyna się już w trakcie studiów.

Jak widać, studia dualne można uznać za z jednej strony  angażujący, ale z drugiej owocny i płynny proces rekrutacji, który wspiera młodych kandydatów, uczelnie oraz lokalny rynek pracy. Dzięki włączeniu się w dualne kształcenie zawodowe firma zyskuje pozytywny wizerunek, prestiż oraz buduje nowy, odpowiednio wykształcony zespół.

Klimatyzatory przemysłowe – nie tylko dla komfortu termicznego

0
Klimatyzatory przemysłowe – nie tylko dla komfortu termicznego

Klimatyzacja kojarzy się w szczególności z utrzymywaniem komfortowego poziomu temperatury powietrza dla ludzi. Warto jednak wskazać, że odpowiedni poziom temperatury ma także szczególne znaczenie dla realizacji wielu procesów przemysłowych.

Zarówno zbyt wysoki, jak i zbyt niski poziom temperatury może być przeszkodą w prawidłowym prowadzeniu zróżnicowanych procesów przemysłowych. W takim przypadku stosuje się urządzenia umożliwiające właściwe regulowanie parametrów powietrza, w tym także jego temperatury.

Klimatyzatory – efektywna regulacja temperatury w przemyśle

Urządzeniami stosowanymi przy regulacji temperatury w przemyśle są dedykowane klimatyzatory przemysłowe, inaczej użytkowe. Są to zaawansowane urządzenia umożliwiające aktywną regulację temperatury powietrza – nie tylko obniżanie, ale również podwyższanie temperatury.

Klimatyzatory te mogą pracować również w trudnych warunkach, w których pojawiają się niekorzystne czynniki, na przykład bardzo wysokie temperatury, duża wilgotność, zapylenie czy zagrożenie wybuchem.

Dobór odpowiednich klimatyzatorów przemysłowych pozwala na uzyskanie maksymalnej efektywności w regulacji temperatury w zakładach przemysłowych.

Szeroka paleta klimatyzatorów przemysłowych

Aktualnie klimatyzatory przemysłowe obejmują szeroką gamę różnych urządzeń, które mogą być dopasowane indywidualnie do konkretnych wymogów procesów przemysłowych oraz do zakładu, w którym mają być one wykorzystywane.

Rodzaje klimatyzatorów przemysłowych:

  • klimatyzatory przenośne – urządzenia stosowane w tych miejscach, w których nie ma możliwości zamontowania instalacji klimatyzacyjnej
  • klimatyzatory split i multi-split – klimatyzatory ścienne składające się z jednostki zewnętrznej oraz wewnętrznej
  • klimatyzatory kanałowe – urządzenia montowane w przestrzeni sufitowej, które podłączone są do jednostki zewnętrznej, charakteryzują się najwyższą wydajnością pracy

Powyższe rodzaje klimatyzatorów użytkowych są dostępne w różnych wariantach do wyboru. Różnią się one pomiędzy sobą między innymi swoją mocą pracy, co pozwala na dopasowanie ich do konkretnych pomieszczeń, w których mają pracować.

Klimatyzatory przemysłowe – warto postawić na kompleksową i fachową obsługę

Aktualnie w Polsce działa wiele firm zajmujących się sprzedażą oraz montażem klimatyzatorów dla różnych gałęzi przemysłu. Specjaliści mogą dobrać wówczas najlepsze klimatyzatory przemysłowe do konkretnych zastosowań, a także mogą zadbać o ich profesjonalny montaż.

Reasumując, właściwy dobór oraz montaż klimatyzatora przemysłowego pozwoli na uzyskanie najlepszych warunków do prowadzenia prac w przemyśle

Jak usprawnić pracę salonu fryzjerskiego

0
Jak usprawnić pracę salonu fryzjerskiego

Nie ulega wątpliwości, iż salon fryzjerski to miejsce wyjątkowo ważne dla kobiet, których nienaganna fryzura to podstawa dobrego wyglądu. Panie, które nade wszystko cenią sobie najwyższą jakość usług, chętnie wybierają renomowane salony fryzjerskie, które cieszą się wspaniałą opinią. Posiadanie własnego salonu dla przedsiębiorcy może być bardzo dochodowym przedsięwzięciem. Jakimi cechami powinien charakteryzować się zakład fryzjerski, by przyciągać klientów? Przeczytaj poradnik i dowiedz się więcej!

Zanim założysz własny salon, zbadaj rynek

Zakład fryzjerski jest dobrym pomysłem na biznes. Część fryzjerów stawia na konkretne specjalizacje, inni decydują się obsługiwać klientów kompleksowo, często dołączając usługi związane z urodą. Jednak, przed otworzeniem własnego zakładu fryzjerskiego, dobrze jest sprawdzić rynek pracy. Warto zrobić listę lokalnych salonów fryzjerskich i sprawdzić, jakiego rodzaju usługi oferują oraz za jaką cenę. Dowiedzmy się również, czy są to w większości salony damskie czy męskie, dla osób starszych, młodzieży, dzieci, szukających oszczędności, a może wręcz przeciwnie. Należy określić cel, w jakim będziemy się realizować. Równie dobrze możemy postawić na mobilny zakład fryzjerski. Wielu klientów z pewnością doceni to dogodne rozwiązanie.

Odpowiednie zarządzanie salonem fryzjerskim

Prowadzenie własnego salonu fryzjerskiego to nie tylko profesjonalna obsługa klienta, ale również szereg innych czynności związanych bezpośrednio z ogólnie pojętym zarządzaniem. Do podstawowych czynności należy niewątpliwie kontrola personelu, planowanie dalszego rozwoju firmy, kreowanie najlepszego wizerunku oraz działania marketingowe. Podejmowanie tego typu operacji jest niezbędne, aby przetrwać na rynku, gdzie w obecnych czasach panuje ogromna konkurencja. Dobrze opracowane, zrozumiałe i konsekwentnie stosowane procedury pomogą ci skutecznie rozwinąć salon i co najważniejsze – zwiększyć jego szanse na sukces. Dodatkowo, wspierają dobrą organizację pracy, ułatwiają zarządzanie zespołem, a także wspierają utrzymywanie wysokich standardów poprzez dostarczanie mu niezmiennej, wysokiej jakości usług przy każdej wizycie.

stanowisko fryzjerskie

Zastanów się, kim będzie dla Ciebie Klient

Określenie profilu Klienta jest jednym z najtrudniejszych zadań w procesie tworzenia biznesplanu. Spora część właścicieli przedsiębiorstw z pewnością stwierdzi, że każdy Klient będzie dla nich na wagę złota. Oczywiście, jest to w pełni zrozumiałe, jednak bez narzucenia sobie pewnych ram trudno będzie zaoferować Klientom usługi na najwyższym poziomie przy jednoczesnym zachowaniu dochodowości przedsięwzięcia. Myśląc o otworzeniu własnej działalności należałoby określić kim jest klient, jak myśli oraz jakie komunikaty najlepiej do niego docierają.

Salon fryzjerski powinien być ukierunkowany na potrzeby usługobiorców. Nie da się ukryć, że inni klienci będą odwiedzać zakład fryzjerski w dużym mieście, w samym centrum rynku, a inni w małej miejscowości. Tym samym warto przeanalizować okolicę, w jakiej znajduje się Twój salon. Koniecznie weź pod uwagę markę kosmetyków, na jakiej masz zamiar pracować oraz rozejrzyj się czy wokół znajduje się konkurencja. To pozwoli dobrać najwłaściwszą ofertę w stosunku do otoczenia.

fryzjer

Dobra lokalizacja zakładu

Kluczem do sukcesu jest odpowiednia lokalizacja salonu fryzjerskiego. Najlepiej, gdy zlokalizowany jest on w centrum miasta bądź na osiedlu mieszkaniowym. Istotne, by wchodziło się do niego wprost z ulicy. Salon usytuowany w bramach, bocznych uliczkach, czy na piętrze kamienicy na początku może nie cieszyć się zbyt dużą popularnością, ponieważ zwyczajnie trudno będzie tam trafić. Warto, aby przed budynkiem znajdowały się miejsca parkingowe (najlepiej bezpłatne) oraz stojaki na rowery. Nie musisz jednak rwać włosów z głowy, gdy planujesz otworzyć salon fryzjerski na uboczu. Wówczas twoim priorytetem będzie rekomendacja Twoich zadowolonych klientów. Pocieszeniem jest to, że wiele kobiet deklaruje przywiązanie do jednego fryzjera, a lokalizacja schodzi na dalszy plan.

Wysokiej jakości kosmetyki fryzjerskie

W sprawnie działającym salonie fryzjerskim podstawę stanowią kosmetyki używane przez stylistów fryzur. W tym przypadku nie warto oszczędzać i wybrać produkty najlepszej jakości. Przepisy dokładnie określają zasady przechowywania i używania kosmetyków oraz preparatów fryzjerskich. Kosmetyki przechowuje się w oryginalnych opakowaniach, w sposób chroniący przed utratą ich właściwości.

W przypadku, gdy preparaty są umieszczane w innym opakowaniu niż oryginalne, koniecznie trzeba umieścić na nich stosowne etykiety zawierające nazwę producenta oraz termin przydatności. Niedopuszczalne jest stosowanie kosmetyków niespełniających wymagań określonych w przepisach. Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie salonu pod szyldem konkretnych marek tj. L’oreal, Wella, Goldwell czy inne, możesz liczyć na duże wsparcie w postaci szkoleń, bonusów oraz elementów wyposażenia salonu fryzjerskiego.

kosmetyki do stylizacji włosów

Salon od środka

Na prowadzenie salonu fryzjerskiego potrzebna jest zgoda sanepidu. Musi spełniać on szczegółowe wymagania sanitarne, zawarte w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2004 roku. Jak zatem powinien wyglądać profesjonalny i sprawny salon fryzjerski od środka? Podział przestrzeni wymuszają urzędnicze przepisy, jednak sama aranżacja należy tylko i wyłącznie do właściciela. Zakład pracy musi być przede wszystkim estetyczny i schludny. Najlepiej postawić na jasne, stonowane barwy.

Pamiętaj, że miejsce, w którym klienci czekają na swoją kolej nie może przypominać przychodni lekarskiej. Z powodzeniem w takim pomieszczeniu można umieścić stolik i sofę. Doskonale sprawdzi się także stojak z gazetami branżowymi. Najbardziej klasyczne muszą pozostać fotele do strzyżenia. Wybierając te elementy staraj się zwrócić uwagę, by były one wygodne zarówno dla klienta, jak i fryzjera. Oczywiście w salonie fryzjerskim nie może zabraknąć luster. Nie muszą one znajdować się tylko przy stanowiskach do strzyżenia. Szczególnie w przypadku małych lokali ciekawym pomysłem będzie stworzenie lustrzanej ściany. Dobrze jest też unikać zbędnych bibelotów, dodatkowych dekoracji, co z pewnością usprawni pracę w salonie.

wnętrze salonu fryzjerskiego

Sprawdzony personel

W sprawnym salonie fryzjerskim fundamentem jest dobry i sprawdzony zespół. Na początek wystarczy dwóch fryzjerów plus jedna pomoc. Jednak zanim zdecydujesz się na zatrudnienie owych fryzjerów, poproś o referencje z poprzednich miejsc pracy czy zasięgnij opinii na temat potencjalnego kandydata na tematycznych forach internetowych. W podaniach o pracę nadesłanych przez fryzjerów ubiegających się o zatrudnienie w Twoim salonie, zwróć uwagę nie tylko na wykształcenie i zdobyte doświadczenie, lecz również udział w branżowych kursach i szkoleniach. W swoim salonie warto mieć naprawdę dobrych stylistów fryzur – powód jest bardzo prosty. Wykwalifikowany i profesjonalny zespół usprawni działanie salonu fryzjerskiego. Z kolei wieść o kilku nieudanych cięciach rozniesie się ekspresowo, a sukces szybko zamieni się w porażkę.

Udogodnienia w salonie fryzjerskim

Szczególnie istotnym elementem dla naszego biznesu jest dobre zarządzanie, a więc kontrola nad zużyciem produktów wykorzystywanych do pracy w salonie. Aby zapobiec ewentualnym próbom nadużyć, koniecznie trzeba prowadzić magazyn. Dzięki pełnej kontroli stanów magazynowych i szczegółowym rozliczaniu produktów, pracownicy mają świadomość, że każda nieścisłość z łatwością zostanie zauważona.

Każdy, kto prowadzi salon fryzjerski z pewnością wie, że nie jest to łatwe zadanie. Spora konkurencja w tej branży sprawia, że klienci są coraz bardziej wymagający. Potrzebują nie tylko zapewnienia najwyższej jakości usług, ale również sprawnej obsługi dotyczącej rezerwacji wizyt, czy przypominania o nich. Samodzielne prowadzenie tradycyjnego kalendarza bywa bardzo czasochłonne i mało efektywne. Wielu fryzjerów i kosmetyczek zaczyna korzystać z nowoczesnych narzędzi, które pomagają im usprawnić działanie salonu fryzjerskiego oprogramowanie dla fryzjerów, sprawia że takie zakłady usługowe mogą działać sprawniej. 

Reklama salonu

Aby biznes miał szansę rozwoju, potrzebna jest reklama i promocja. W przypadku salonu osiedlowego skuteczną formą promocji będą ulotki wrzucane do skrzynek bloków znajdujących się w pobliżu. Dobrze, jeśli na materiałach znajdzie się mapka z dokładną lokalizacją salonu oraz widoczny numer telefonu. Dodatkowo, można zrobić plakaty reklamujące nasz salon i umieścić je na słupach ogłoszeniowych.

W obecnych czasach czołowym źródłem pozyskiwania klientów jest internet. Warto zaistnieć również w mediach społecznościowych. Załóż konto na Facebooku, czy Instagramie i prezentuj swoje umiejętności oraz osiągnięcia salonu fryzjerskiego. Oferuj klientom usługi na wysokim poziomie kultury. Kiedy wejdą miło przywitaj ich w swoim salonie i zaproponuj filiżankę kawy czy herbaty. Te drobne gesty z pewnością zaowocują, dzięki czemu nawiążesz trwałą relację ze swoimi klientami i z całą pewnością do Ciebie powrócą.

praca fryzjera

Podsumowanie

Salon fryzjerski to doskonały pomysł na biznes dla osób przedsiębiorczych, utalentowanych oraz najlepiej – z kilkuletnim doświadczeniem w zawodzie. Tego rodzaju działalność ma duże szanse na powodzenie, zarówno w dużym mieście, jak i małych miejscowościach. Z usług fryzjera korzysta każdy, bowiem włosy to bardzo istotna część naszego wyglądu. W końcu każdy pragnie dbać o swój wizerunek. Dzięki odpowiednim czynnościom fryzjer może usprawnić pracę swojego salonu, a co za tym idzie pozyskać nowych klientów i cieszyć się uznaniem w okolicy!

Wynajem auta dla firmy – czy warto wybrać wynajem średnioterminowy i długoterminowy?

0
Wynajem auta dla firmy – czy warto wybrać wynajem średnioterminowy i długoterminowy

Wypożyczalnie samochodowe proponują swoim klientom różne pojazdy do wyboru. Można wynająć je zarówno na parę dni, jak również na znacznie dłuższy okres, na przykład na kilka miesięcy, a nawet kilka lat. Z takiej propozycji korzystają przede wszystkim klienci biznesowi.

Samochód jest w wielu firmach podstawowym narzędziem niezbędnym do pracy. W związku z tym przedsiębiorca może skorzystać z różnych metod jego finansowania. Zalicza się do nich nie tylko zakup w ramach kredytu samochodowego oraz leasing. Dodatkowo, coraz większą popularnością cieszy się także pozyskanie pojazdu od firmy takiej, jak wypożyczalnia aut Warszawa to jedno z miast, gdzie taka oferta jest dostępna

Wynajem średnioterminowy oraz długoterminowy samochodów to korzystna propozycja dla wielu klientów biznesowych. Na czym dokładnie polega? Jakie są jego najważniejsze atuty? Z jakimi cenami trzeba się wtedy liczyć?

Czym jest wynajem średnioterminowy i długoterminowy dla firm?

Tego rodzaju usługi są skierowane do firm, które chcą pozyskać samochód czy samochody potrzebne do pracy. Wówczas wynajem nie wymaga ponoszenia wysokich kosztów wstępnych, jak na przykład przy leasingu. Także nie jest konieczne posiadanie zdolności kredytowej, co jest minusem kredytów.

Wynajem średnioterminowy oraz długoterminowy najczęściej odnoszą się do terminów od 1 miesiąca do nawet ponad 2 lat wynajmu. Wówczas firma może stale korzystać z wybranego pojazdu w zamian za opłatę dla wypożyczalni.

Taka propozycja jest korzystna nie tylko pod kątem dostępności i cen. Dodatkowo, posiada ona również szereg innych zalet.

Atuty wynajmu średnioterminowego i długoterminowego na firmę:

  • brak potrzeby wykupienia ubezpieczenia samochodowego OC i AC
  • wypożyczalnia zajmuje się kwestiami serwisu pojazdów
  • korzystny assistance dla kierowcy dostępny przez 24 godziny na dobę
  • szybka pomoc w przypadku szkód – także na terenie całego kraju
  • pojazdy zastępcze przy unieruchomieniu floty
  • pomoc w zarządzaniu flotą samochodów w firmie
  • możliwość opłaty za wynajem w ramach faktury zbiorczej

Ile trzeba zapłacić za wynajem samochodów dla firm?

Koszty w tym właśnie zakresie są zależne od różnych czynników, w tym między innymi od wybranych pojazdów oraz od czasu obowiązywania umowy na wynajem.

Przykładowo, gdy jest to wypożyczalnia aut Warszawa, ceny zaczynają się od około 1000 złotych miesięcznie dla samochodów w segmencie A.

Dokładne cenniki związane z usługami wynajmu samochodów dla klientów biznesowych na średnie i dłuższe terminy można znaleźć na stronach internetowych wypożyczalni. Niektóre z nich dokonują także wyceny indywidualnej.

Dlaczego ludzie boją się iść do psychologa?

0
Dlaczego ludzie boją się iść do psychologa

Dla wielu osób spotkanie się z terapeutą jest krokiem milowym, przełomem podczas próby rozwiązywania swoich problemów w życiu emocjonalnym. Wizyta u psychologa nie jest jednak tym samym rodzajem wizyty, co u lekarza rodzinnego, który bada nas, gdy dopada przeziębienie. Sesja u terapeuty wywołuje emocje, które nie są odczuwalne w przypadku rutynowego badania, dlatego często wywołuje w ludziach poczucie strachu, zagrożenia i naruszania strefy komfortu. Dlaczego ludzie boją się wizyt u psychologa? Jak sobie z tym radzić? Poniżej kilka wskazówek.

Powszechne obawy przed psychologiem

Częstym powodem strachu przed konsultacją u psychologa czy psychoterapeuty jest obawa przed tym, co pomyślą sobie inni. Bardzo krzywdzące i stereotypowe myślenie na temat usług psychologicznych nadal funkcjonuje w społeczeństwie i dotyka osoby, które potrzebują pomocy. Boimy się, że ktoś nazwie nas nienormalnym, psychicznie chorym i że tak będziemy postrzegani tylko i wyłącznie dlatego, że podejmujemy walkę o własne zdrowie psychiczne. Wizyta u psychologa jest symbolem myślenia o sobie i własnych potrzebach, jest oznaką dojrzałości i chęci polepszenia jakości życia, a nie oznaką wariactwa. Celem pójścia na terapię jest rozmowa, która uwidoczni problemy, z którymi się zmagamy. Ważne, by przekazać terapeucie najskrytsze myśli i uczucia, by mógł dokładnie połączyć ze sobą wszelkie elementy. Takie obnażenie się przed obcą osobą jest dla wielu ludzi niekomfortowe, ekspozycja w trakcie konsultacji jest też sprawdzeniem własnego ego, przyznaniem się do problemów, z którymi boisz się zmierzyć. Dużym źródłem strachu jest fakt ujawniania siebie, pokazywania swoich słabości, ponieważ czujemy się wtedy osądzani i oceniani, jednak tylko wtedy możliwa jest skuteczna diagnoza terapeuty. Często unikanie terapii wynika również ze strachu przed finalną diagnozą czy potrzebą dokonania zmian. Ludzie obawiają się konsultacji u psychologa, bo wskazywanie problematycznych sfer zawsze prowadzi do rozwiązania, które niejednokrotnie bywa niewygodne, niechciane i trudne.

Jak zwalczyć strach przed wizytą u psychologa?

Możesz odkładać rzeczy na później, jednak część z nich jest nieunikniona. Nie zwalczy się problemu unikając go, dlatego gdy uznasz, że potrzebujesz pomocy  działaj jak najszybciej. Wizyta u psychologa może być dla ciebie trudna i niekomfortowa, jednak istnieją alternatywne sposoby bezpośredniej wizyty u terapeuty. Zamiast spotkania w gabinecie odszukaj serwisy internetowe, na których możesz skorzystać z usług psychologa online, bez konieczności wychodzenia z domu. Jednym z takich serwisów jest serwis www.avigon.pl, na której anonimowo, bezpiecznie i w szybki sposób możesz zarezerwować konsultację online.

Nie zniechęcaj się opiniami osób, które twierdzą, że problemy rozwiązuje się samemu albo że psycholog jest nie dla ciebie. Konfrontacja z samym sobą jest ciężkim zadaniem, dlatego wsparcie specjalisty podczas walki z problemami jest najwłaściwszą opcją. Zdrowie psychiczne nie jest czarno-białe, psychika człowieka jest złożonym systemem, dlatego sięganie po profesjonalną pomoc nie powinno wzbudzać lęku, zwłaszcza, gdy dostępnych jest tak wiele rozwiązań.

Co to jest ozonator powietrza i do czego służy?

0
ozonator powietrza

Jakość powietrza, którym oddychamy na co dzień, ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia i samopoczucia. Niestety nie tylko zanieczyszczone powietrze na zewnątrz nam szkodzi. Również to, które jest w naszych mieszkaniach i biurach bywa pełne zarazków, pleśni i alergenów, które powodują wiele poważnych schorzeń. Na szczęście istnieje dzisiaj wiele sposobów na to, by poprawić jakość powietrza w domu, a najlepszym z nich jest tytułowy ozonator powietrza.

Rury duplex

0
Rury duplex

Rury wykonane ze stali duplex to wysokiej jakości materiały budowlane o wiele bardziej odporne na korozję, w porównaniu do tych wykonanych ze stali kwasoodpornej. Stal duplex początkowo wykorzystywana była do produkcji zbiorników pomp oraz wymienników ciepła,jednak obecnie coraz częściej używana jest do produkcji rur wodociągowych.

Czym jest stal duplex

Jest to stal o dwufazowej strukturze ferrytyczno – austenitycznej. W ich składzie można znaleźć powyżej 16% chromu, około 5% niklu i 2% molibdenu. Ze względu na swoje właściwości, stal duplex dzieli się na kilka rodzajów: żaroodporne, nierdzewne oraz żarowytrzymałe. Z kolei biorąc pod uwagę strukturę, wyróżnia się stale ferrytyczne, martenzytyczne, austenityczne, ferrytyczno-austenityczne (duplex) oraz stale umacniane wydzieleniowo. Materiał ten wykazuje wysoką odporność na korozję, który zawiera przynajmniej 10,5% Cr, a maksymalnie 1,2% Cr.

Pierwsze produkty wykonane ze stali duplex, tak zwana stal pierwszej generacji, wykazywała brak odporności na spawanie, co najprawdopodobniej było związane z wysoką zawartością ferrytu. Po wprowadzeniu usprawnień, rury duplex stały się tym, co znamy obecnie, czyli produktami o dużej wytrzymałości na erozję. Skąd wziął się pomysł na tworzywo o takich właśnie właściwościach?

Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, że każdy z rodzajów stali wykazujących odporność na korodowanie ma zarówno wady, jak i zalety. Przykładowo materiał o mikrostrukturze ferrytycznej jest źle spawalny, a stal austenityczna jest stosunkowo mało wytrzymała. Z tego też powodu pojawiła się potrzeba poprawienia tych parametrów, które wpływały na pogorszenie się wyżej wymienionych parametrów. W wyniku prac udało się uzyskać materiały, których wady zostały w znacznym stopniu wyeliminowane.

Zalety stali duplex

Stal duplex wykazuje przede wszystkim dużą odporność na korozję – głównie tę wżerową, międzykrystaliczną i naprężeniową. Jest również bardziej wytrzymała w przypadku ścierania i erozji. Tworzywo ma wysoką granicę plastyczności oraz korzystny stosunek granicy plastyczności i wytrzymałości na rozciąganie. To z kolei sprawia, że jest to materiał, z którego można wyprodukować elementy o mniejszym przekroju czynnym i które mogą przenosić większe obciążenia na jednostkę powierzchni. Współczynnik rozszerzalności cieplnej stali duplex jest podobny do stali węglowych, jednak ta stal, ze względu na mniejszą zawartość niklu, jest tańsza.

Gdzie stosować rury ze stali duplex

Rury duplex mogą być wykorzystane w wielu branżach. Duża odporność na korozję sprawia, że nadają się one do systemów odsiarczania spalin. Takie nowoczesne instalacje umożliwiają redukcję zawartości dwutlenku siarki nawet o 90%. Stal duplex będzie przydatna także w środowiskach bogatych w chlor, na przykład do odsalania wody. Ponadto rury duplex można spotkać w gazociągach, ropociągach oraz przy produkcji biopaliw. Stal duplex często wykorzystuje się w połączeniu ze stalą austenityczną i w takiej kombinacji obecna jest w przemyśle spożywczym oraz chemicznym.

Źródło: http://impressmetal.pl/

Szybkie faktury online

0
Szybkie faktury online

Pod tą nazwą kryje się bardzo funkcjonalny program. Program do wystawiania faktur wfirma.pl. Program pozwala na fakturowanie online. Jak to się dzieje, zapytacie. Jednoznaczne rozstrzygnięcie znajduje się w opisie oprogramowania. Proces wystawiania faktury jest przeprowadzany zdalnie na serwerze dostawcy oprogramowania.

Pozycjonowanie – inwestycja w stronę internetową

0
Pozycjonowanie – inwestycja w stronę internetową

Reklama internetowa wykorzystująca pozycjonowanie jest bardzo skuteczna, a przy tym nie jest związana z dużym kosztem. Taka metoda reklamy może być doskonałą inwestycją w stronę internetową!

Za pomocą pozycjonowania strony internetowej może ona stać się bardziej popularna i chętniej odwiedzana przez internautów. Tego typu metoda jest dostępna obecnie dla praktycznie każdej strony WWW – najczęściej używana jest ona w stosunku do stron firmowych, sklepów internetowych.

Czy rzeczywiście pozycjonowanie stron internetowych Warszawa czy też w innych miastach jest dobrym wyborem? Jakie są korzyści tego typu promocji? W końcu, ile trzeba będzie za nią zapłacić?

SEO, czyli optymalizacja z pozycjonowaniem

Pozycjonowanie to metoda zaliczana do marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Najczęściej jest ona prowadzana w Google, ponieważ to właśnie ta wyszukiwarka cieszy się największą popularnością.

Optymalizacja oraz pozycjonowanie, czyli inaczej SEO to metoda, która aktualnie wybierana jest bardzo chętnie zarówno dla nowo zakładanych stron WWW, jak również dla tych, które już istnieją.

Usługi w tym zakresie świadczą agencje SEO. Agencje reklamowe tego typu skupiają się właśnie na reklamie przez optymalizację oraz przez pozycjonowanie. Wykonują one też audyty SEO.

Co może dać pozycjonowanie stron?

Za pomocą pozycjonowania strona może być lepiej widoczna w wyszukiwarce. Oznacza to, że może ona wówczas znaleźć się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. To powoduje, że zwiększa się ruch na stronie. W przypadku stron firmowych i sklepów internetowych może spowodować to zwiększenie liczby zamówień.

Dodatkowo, pozycjonowanie stron internetowych Warszawa lub w innym mieście może spowodować, że strona będzie lepiej rozpoznawalna, bardziej popularna, będzie wzbudzać większe zaufanie, a firma, która jest jej właścicielem, może wpłynąć w ten sposób na swój profesjonalny wizerunek.

Ile trzeba zapłacić za pozycjonowanie witryny WWW?

Wielu właścicieli stron uważa, że pozycjonowanie to droga metoda reklamy. Jednak tak naprawdę ceny są przystępne nawet dla mniejszych firm.

Cena będzie zależna tutaj od rodzaju promowanych słów kluczowych, w tym ich konkurencyjności, a także od oczekiwanych pozycji. W tym przypadku koszt może wynosić od około 50 do nawet ponad 200 złotych miesięcznie.

Warto też zaznaczyć, że niektóre agencje prowadzące pozycjonowanie stron internetowych Warszawa i w innych miejscowościach proponują rozliczenie za efekty pozycjonowania.

Ceny za pozycjonowani są ustalane indywidualnie.

ZOBACZ TEŻ